06/01
2021 Wrapped
01/05
Lockdown
06/09
Zomer-update
2021 Wrapped
2021 Wrapped

Het afgelopen jaar heeft Wessel aan niet minder dan 862 nummers mogen werken; wat een rijkdom! Veel dank voor jullie vertrouwen en muzikale creativiteit (in willekeurige volgorde): Youth Reserve, Meerkat, Kalulu, Mevrouw Tamara, Pyralid, The Mocks, Certain Animals, Linus Eppinger, Jasper Schalks, ParHasard, Kika Sprangers, Trico, Fire is Scary, Bonsai Panda, Cedric Vermue, Leonard Luka, Jamie van Luijk, Mo van der Does, Nomden, Jeffrey van Rossum, Massi, Honingbeer, The Solos, Oeverloos, Lumen, Cosmic Crooner, Melqui, LIJO, TRX Music, A. Johanson, DeWolff, Catalijne, Eva Rosita, Coal Harbour, Dols, Human, Meis, Eelke, Nevin, Donna Blue, Gijs Idema, Marko Ramljak, Lola Volgering, The Grand East, Ben Samuel, Hendren, Jeroen Kant, Elephant, Cher Ami, Oliver Pesch. Choco, The Vain Travail, Pega Loca, Symphonic Cinema, Yukon Onoma, Alexander van Popta, Iguana Death Cult, Tra Montana, Vault, Ziggy Splynt, Jimmy Diamond, BMG Production Music, Reindier, Moon Moon Moon, Dwaal / Gruis, Sir No Sir, The Hubschrauber, Lizet Avivia, Maida Rose, Liza Weald, Lotte Pen, Geonne Hartman, Eliën, Adam Lempel, Penny Roox, Jasja, Djurre de Haan, Tom Broshuis, Burght, Go Go Durango!, Patrieck Bonnet, Benedict, Drum & Beeker, Fee, Silver Lake, Valvetronic, Feng Suave, Michiel van Poelgeest, Bob Poldermans, King Miles, Yenga en Tim Knol.

> recording > mixing > mastering

Wessel Oltheten werkt als mix- en mastering-engineer in zijn eigen Spoor 14-studio. Daarnaast doceert hij muziekproductie en engineering aan de HKU, en is hij auteur van het boek Mixen met Impact.

 

Wessel mixte en masterde muziek van DeWolff, Black Oak, Navarone, Pocket Knife Army, Kraak en Smaak, Amongster, Don Diablo, Moon Moon Moon, Tim Knol, Tangarine, I Am Oak, Awkward I, Anne Soldaat, Áslaug, Re:Freshed Orchestra, Henny Vrienten, Audio Adam, Gallowstreet, Yuko, GRAEF, Robin Borneman, Mevrouw Tamara, Dawn Brothers, Blaudzun, Helge, Eric Vaarzon Morel, Simply Red, The Grand East, Dez Mona, Jeroen Kant, Reindier, Sam & Julia, La Loye, Meadowlake, Yurt, Storksky, Alexander van Popta, Coppersky, San Francisco, Mitch Rivers, Car Pets, Tolls, Niko, Yentl en de Boer, Cast Glass, Pitou, Rosemary & Garlic, Elephant, Yukon Onoma, Aidan & the Wild, Maida Rose, Trifid, Feng Suave, Valvetronic Brassband, Géonne Hartman, LIJO, Alison's Fall, Remy van Kesteren, The Avonden, Zea, Bear Valour, Iris Penning, Nachtschade, Massi, Bosai Panda, ParHasard, Meis, Matt Winson, St. Solaire, Vikings in Tibet, Vic Willems en vele anderen.

Wessel maake opnames voor onder andere de bioscoopregistratie van Wagners 'Ring Des Nibelungen' voor de Nationale Reisopera, twee albums van rockviolist David Garrett en een single van Michael Jackson & Akon.

 

DeWolff

Mixing

27 Tapes

Mixing

DeWolff

Mixing

Album Tascam Tapes, Mascot Label Group 2020
Geproduceerd door DeWolff
Opgenomen in een busje op Tascam 4-track
Gemixt en gemasterd door Wessel Oltheten
 

Trailer
Website

Spoor 14 is Wessels mix- en masteringstudio, voorzien van Grimm monitoren, 56 kanalen analoge processing en een kleine opnameruimte.
  • 0 slide
  • 12 slide
  • 11 slide
  • 10 slide
  • 9 slide
  • 8 slide
  • 7 slide
  • 6 slide
  • 5 slide
  • 15-slide
  • 4 slide
  • 14 slide
  • 3 slide
  • 2 slide
  • 17-slide
  • 16-slide
  • 1 slide

Bekijk apparatuur lijst

> Mixen met Impact

In Mixen met Impact – Muzikale keuzes leren maken gaat Wessel Oltheten in op de creatieve en technische concepten achter het maken van een mix. Of je dat nu doet als danceproducer in je thuisstudio, als livemixer in een club of als engineer in een grote studio, de mindset is grotendeels hetzelfde.

Dit geldt ook voor de vragen waar je tegenaan loopt: Waar begin je bijvoorbeeld? Hoe ga je om met een context waarin alle onderdelen elkaar beïnvloeden? Hoe voorkom je dat je verdrinkt in techniek? Hoe kun je de aandacht van je publiek sturen? Waarom klinkt jouw mix niet zo goed als die van iemand anders? Hoe blijf je objectief als je honderd keer hetzelfde nummer hoort? Wat is de invloed van je luidsprekers? Waarom is de ene compressor de andere niet?

Deze en vele andere vragen komen in een heldere structuur aan bod, waardoor je steeds dichter in de buurt komt van het antwoord op de belangrijkste vraag van allemaal: hoe vertel je een verhaal met geluid?

Mixen met impact is in Nederland verkrijgbaar in het Nederlands en Engels via de website en in alle grote boekhandels. 

Wessel Oltheten
> Recording > Mixing > mastering
koevoortseweg 14
5281 SC Boxtel
tel. +31(0)651875617
Mail. info@wesseloltheten.nl